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Skills required:Bachelor's degree in Mechanical Engineering or equivalentMinimum of 2 years of demonstrated experience in product design, development, and industrializationExperience in designing, characterizing, and testing plastic productsProficent in CAD software (SolidWorks preferred)Background in injection moldingExpertise in overmolding and insert molding are considered a plusProactive attitude toward project tasks and problem-solvingEffective communicator, capable of collaborating well with team members and stakeholdersFluent in spoken and written EnglishWillingness to travel in Europe and abroadKey tasks and responsibilities:Design the product to meet specified requirements, with a focus on maximizing functionality, durability, manufacturability (using DFM and DFA principles), cost-effectiveness, and quality. Product development may be carried out internally or in collaboration with external partners, such as Company' subsidiaries or subcontractors. In either case, the candidate will be responsible for coordinating and managing the projectThroughout the development phase, the candidate will assist the team leader in project advancement, engaging with various stakeholdersproduct management, quality, production, supply chain, and purchasingto ensure all product aspects are thoroughly addressed. The candidate will collaborate with the team lead by reporting on progress through presentations and meeting minutes, ensuring adherence to the project scheduleFor product improvement and innovation, the candidate will work to enhance existing products across multiple dimensions, including cost reduction, feature enhancement, and quality improvements. Alongside the Product Management team, they will also explore new product ideas and propose innovative solutionsDuring product development, the candidate will conduct testing activities and characterization to ensure compliance with requirements, documenting these activities with official test reports
Il nostro cliente, storica piccola azienda padronale - familiare svizzera attiva commercio internazionale di prodotti biologici, ricerca per la propria sede basata nel Luganese un/a nuovo/a assistente amministrativa - contabile (M/F) in grado di gestire in modo autonomo ed indipendente la contabilità aziendale fino alla preparazione del bilancio che verrà poi chiuso con il supporto del fiduciario. Il carico di lavoro può essere gestito tramite un impiego part time (grado e modalità possono essere negoziate direttamente con il datore di lavoro)Competenze richieste:Diploma AFC impiegato di commercio (qualifica minima indispensabile), eventuale formazione supplementare in materia contabileEsperienza pregressa nel ruolo di contabile maturata in contesti di piccole dimensioni, familiari (almeno 5 anni)Conoscenza approfondita dei principali strumenti informatici (in particolare Excel) e affinità in generale con le soluzioni IT. Gradita la conoscenza del Software Select LineLa conoscenza della lingua tedesca e/o spagnola costituiscono titolo preferenzialePrincipali mansioni e responsabilità: La persona selezionata si occuperà di gestire l'amministrazione e la contabilità aziendale fino alla chiusura di bilancio che verrà poi gestita dal fiduciario. Sarà inoltre richiesto di occuparsi di:registrazioni contabiligestione contabilità attiva e passiva e supporto alla chiusura di bilancioconteggi IVAchiusure mensili e trimestraliricalcolo prezziSede di lavoro:MalcantoneInformazioni aggiuntive:Contratto di lavoro svizzero a tempo indeterminato | Part Time (da definire con il datore di lavoro)