Note sui cookies

Utilizziamo dei cookies per questo sito internet. Alcuni di questi sono necessari al fine del funzionamento del sito, come quelli tecnici e funzionali. Altri tipi di cookies, di cui puoi rifiutare l’utilizzo, sono di terze parti o di profilazione pubblicitaria. Cliccando su “Accetta tutti” acconsenti all’utilizzo di tutti i cookies del sito. Cliccando, invece, sul pulsante “Configura” puoi selezionare le tue preferenze.

Accetta tutti
Configura
Solo necessari
header backgorund
Trova
Corso di formazione scaduto. Questo corso è offline.
Ricerca per "Tachimetro e lavori su stazioni di robotica"

Tachimetro e lavori su stazioni di robotica  

Sede

Svizzera, Ticino, Lugano

Ruolo:

Architettura/Paesaggi/Urbanistica

Data ultimo aggiornamento: 18/01/2022

attività 

Descrizione corso di formazione

Al passo con i tempi.
Con l'utilizzo del tablet o di uno smartphone, è cambiato il modus operandi della vita cantieristica. Per questo motivo, il CFP-OCST, da oltre 25 anni attento a tutto quello che cambia nel mondo dell'edilizia, propone per tutti i capisquadra, capomuratori e quadri di cantiere un corso dedicato alla 'Digitalizzazione in cantiere'.

Il corso prevede che il candidato sia in grado di utilizzare una piattaforma informatica dedicata e finalizzata a garantire una costante e tempestiva trasmissione delle
informazioni fra i vari attori del servizio e fra questo e tutti gli enti/operatori coinvolti nella realizzazione  dell'intervento. È in grado di effettuare la preparazione del lavoro per la costruzione di quote e misure in modo corretto, in conformità e nel rispetto dei piani digitalizzati dell'architetto e/o ingegnere. È in grado di eseguire
layout dei piani architettonici.

Più informazioni

Scarica allegato

Più dettagli

Data di assunzione: 03/12/2021

Data di fine: 03/12/2021

Posti disponibili: 10

Durata: 8 ore

Programma corso

  • il ciclo di misurazione
  • come funziona il tachimetro
  • coordinate paesaggistiche
  • altezze di riferimento
  • punti fissi con punti di picchettamento,
  • cassaforma per bordi esterni o punti degli assi
  • punti fissi e piano digitale
  • gestione dei dati (chi fa cosa)
  • stazionamento
  • sondaggio ufficiale
  • lavorare con i piani digitali (piano di scavo; piano delle canalizzazioni;
  • piano delle casserature)
  • piano di inserimento (prima e dopo)
  • dislocamento
  • accessori
  • esercitazione

Mappa

Condividi questo corso
Powered by arca24.com logo
Altri corsi di formazione pubblicati da questa azienda: LOADING...

Corsi di formazione correlati

Giardinieri

Svizzera, Ticino, Lugano - Flexsis SA empImg

Per conto di  nostri stimati clienti del Sottoceneri, stiamo selezionando per degli incarichi temporanei di lunga durata con possibilità di assunzione  dei: Giardinieri   Descrizione della missione:: - Lavori di Manutenzione e di Costruzione Giardini; - Arieggiatura,Trasemine,sagomature cespugli e siepi in autonomia; - Lavori di Costruzione giardini in autonomia, scavetti ,posa tappeti erbosi, realizzazione muretti a secco ,posa sagomati, quote, piastrelloni da giardino ,ghiaietto; - Utilizzo Escavatori auspicabile; - Irrigazione, ramine, pergole, posa selciato e dadi Auspicabili;   Profilo previsto: - Esperienza pregressa di almeno 2 anni come Giardiniere; - Autonomia auspicabile anche in opere murarie,recinzioni,griglie e pavimentazioni inerenti il Giardinaggio; - Perfetta autonomia nell'uso degli attrezzi di Lavoro; - Costituirà titolo preferenziale ma non determinante eventuali referenze di clienti nel settore; - Disponibilità Immediata, patente B, Automunito, Conoscenza territorio del Sottoceneri; Le persone interessate che si identificano nelle competenze richieste sono invitate ad inviare al più presto la propria candidatura. CANDIDARSI DIRETTAMENTE AL SEGUENTE LINK:  https://www.flexsis.ch/annuncio-di-lavoro/63948-giardinieri-per-il-sottoceneri-it/
...
companyImg
11/04/2024

ARCHITETTO PROGETTISTA

Svizzera, Ticino, Rivera - 4 U Consulting empImg

Siamo alla ricerca di un ARCHITETTO PROGETTISTA  qualificato e creativo con esperienza specifica nella progettazione di ristoranti, Panetteria e Pasticceria. Il candidato ideale avrà una solida comprensione dei principi di design architettonico e una comprovata esperienza nella creazione di ambienti unici e funzionali per il settore della ristorazione. Responsabilità principali: - Progettazione e sviluppo di layout per ristoranti, panetterie e pasticcerie, garantendo ottima funzionalità ed estetica - Progettazione ed allestimenti di interior design - Collaborazione con gli addetti ai lavori per comprendere le loro esigenze e tradurle in soluzioni dal design creativo e pratico - Coordinamento con ingegneri ed altri professionisti per garantire il rispetto delle normative di sicurezza e costruzione - Supervisione dei progetti dall'inizio alla fine, assicurando la qualità ed il rispetto dei tempi di consegna - Valutazione dei costi e preparazione dei budget per i progetti di design   Requisiti: - Laurea in Architettura o campo correlato - Esperienza comprovata nella progettazione di ristoranti e/o linee di produzione per confetteria, panetteria e pasticceria - Conoscenza approfondita dei software di progettazione assistita come AutoCad, SketchUp, etc. - Capacità di comunicazione eccellente e capacità di lavorare in team - Attitudine alla risoluzione dei problemi e pensiero creativo - Capacità di gestire più progetti contemporaneamente   Se sei appassionato di design e hai una fervida immaginazione, inviaci il tuo CV e un portfolio dei tuoi lavori precedenti. Unisciti a noi per la creazione di spazi ristorativi e culinari straordinari che accolgano al meglio i nostri clienti.
...
companyImg
23/03/2024
Nuovo!

Senior Lombard Credit Officer

Svizzera, Ginevra, Geneva - Finders SA empImg

Client: A Swiss headquartered bank with a well-established and leading, global presence. The bank manages assets for HNW and UHNW private clients from all over the world, with an open architecture and dynamic, pioneering approach. Entrepreneurial of mind set, this bank would appeal to a dynamic person who is used to working within an international, fast-paced environment with like-minded freedom and lots of autonomy. The bank's services comprise the full array of banking services to include securities brokerage, investment funds, investment counselling, asset management and estate planning. The credit underwriting lombard team offers a stimulating working environment and the chance to be part of a collegial, close-knit team. Position: Do you have confirmed credit structuring and underwriting experience, to include premium financing? Are you looking for a new challenge and keen to move to Switzerland if not already based in the country? This could be just the job you've been waiting for as part of a super team! A hybrid role with up to 2 days from home per week and a meritocratic, autonomous working environment which is flexible and entrepreneurial. Would suit someone used to rolling up sleeves and going the extra mile as well as of a dynamic mindset. In this regard, on top of a generalist credit solutions advisory caseload, you will be assisting the front office with ULIPs (and wrappers thereof), to include due diligence with the bank's partners (life insurance companies and brokers), with regards to Life Insurance Financing and Insurance products (as collateral) where required. This premium financing experience is therefore a must. Working closely with the Head of the Credit Structuring of the Lombard team, within a team of around 8 people. The job can be based in either the bank's Geneva or Zurich offices as they have teams in both locations. Within this Swiss credit risk function, you and the team are responsible for the credit risk structuring, implementation and review and management of all credit loans (global) that are booked in Switzerland. To include in particular private client books from Asia and Middle East, but not limited to. Main responsibilities: - Provide support to the Swiss Head of Lombard Credit Risk (based in Geneva) and to Group Credit Head (based in Zurich) - Structuring and assessment of Lombard credit standard and non-standard structured transactions including collateral risk analysis, borrower risk, legal and compliance risk etc - Structuring and assessment of Life Insurance Policy financing (ULIP and Wrapper) including legal documentation review - Support senior bankers and Swiss business heads as well as the bank's international business units for any credit related matter (structuring, regularization, margin call) - Ensuring good quality of submissions to the Group Head of Credits and Executive Credit Committee - Managing credit reviews to ensure they are completed in a timely manner and in good quality - Be part of internal Swiss and International projects for the development and improvement of the credit risk function Profile: - University degree in Finance, Economics, science or similar - Minimum of around 10 years'+ experience in structured Lombard credit (including financing against life insurance policies) and credit underwriting - Proven track record as regards national and international financial markets - Good knowledge in life Insurance policy financing (risk assessment and documentation) - Ability to work independently and under pressure in a dynamic environment - Entrepreneurial spirit and team player - Solution-oriented and pragmatic - Ability to review and analysing corporate documents and financial statements - Knowledge in Murahaba financing preferred - Experience with trusts and foundation as as counterparties is a plus (in relation to Life Insurance Policy Financing) a nice to have - Eligible to work in Switzerland if not already based locally
...
companyImg
19/04/2024
Nuovo!

Junior Trusts Administrator

Svizzera, Ginevra, Geneva - Finders SA empImg

Client: A Geneva-based, independent trust company with an excellent and long-standing reputation.  A human-sized organisation offering some of the best quality in terms of work and ethics, as well as a dynamic place to work for like-minded individuals!  Due to continuing increases in new business, our client has a new job opening (job creation) as a junior trust administrator. A rare opportunity for an entry level applicant. Our client is offering a very challenging and exciting permanent role for a hard-working, native English speaker, keen to discover the very interesting world of trusts, tax, family office services, company holdings and foundations.    No previous experience in the field necessarily needed.  This is a client that Finders know very well, having worked with them over many years - thus able to explain well the working environment, core values and culture to any potentially suitable applicant. Position: Are you recently graduated, with mother-tongue English, looking for a rewarding and exciting entry-level position where you can be trained from scratch?  Are you a mature youngster who can work with a sense of urgency, attention to detail and lots of common sense? Then read on! Passionate about financial services within a very professional, corporate environment - this is the chance to be part of a dynamic, fast-paced close-knit team   A rewarding and stimulating position in a growing, highly successful, independent trusts company.  As this client home-grows and brings on their employees, eventually taking them to the senior levels, this new job is a tremendous opportunity.  So if you are a native English speaker, already based in the Geneva area with or without trusts experience and available ASAP to start a new role, our Client is offering a challenging and rewarding career path. If you are not experienced in trusts, full training from scratch will be given to a young person so a marvelous and rare opportunity. Naturally, you should have an interest in the subject, a curious mind and a willingness to learn.  As part of a dynamic and energetic team, your role will include all aspects of trusts administration and customer service support.  This job will expose you to the following tasks, but not limited to:  handling payments, invoices, documentation preparation, collating, scanning and archiving as well as preparing meeting packs, assisting in events and meetings plannings and agendas,  answering phone call queries from clients, record-keeping and diary management as well as other interesting ad-hoc projects and tasks.  Eventually leading to assisting on/managing your own portfolio of clients. This is your chance to grow and evolve rapidly over time and is a great way to get a foot in the door at this long-established, very reputable company that is growing and going from strength to strength. Profile: - Bachelor degree preferred - English mother-tongue - A junior, motivated, committed, mature person - previous experience in a similar role is not required as full training will be given  - An interest obviously in the trust domain and administrative tasks a must - You should demonstrate drive and energy as well as a willingness to learn - Strong administrative experience + good with numbers/figures (numerate) - Organised with good attention to detail, able to manage deadlines and comfortable communicating with internal and external clients and stakeholders - Strong work ethic, a great deal of common sense, logic - being able to work quickly and efficiently as well as being passionate about what you are doing and taking it seriously (high standards!) - At ease in a fast-paced, energetic Anglo-Saxon environment - Service and customer-oriented, flexible, meticulous, positive and can-do attitude - Able to grasp things quickly and work calmly under pressure - find solutions, problem-solve - Excellent writing skills (in English) as well as strong oral communication + good personal presentation - Advanced computer skills, Word, Excel, PowerPoint  - This is a permanent, full-time contract which is office-based (no home-working) - Already based in the Geneva region with valid work permit (Swiss residency preferred but not essential) or eligible    #trusts #financialservices #administration #newjob #customerservices #nativeenglish #entrylevel #corporateenvironment #privateclients #trustsadministration
...
companyImg
19/04/2024
  Non visualizzare più questo messaggio
Crea il tuo CV digitale gratuito!
Crea il tuo CV digitale e candidati inviando un semplice link a chi vuoi. Il CV digitale include: video, test e allegati, per una candidatura più efficace e sempre aggiornata. Dai valore alla tua candidatura!